Sabtu, 23 Ogos 2008

Info pasal harga minyak @petronas

Wahai warga Malaysia sekelian..... hebahkanlah cerita benar ini kpd
rakan2 anda sekelian mengapa
perlu boikot minyak petronas.... .
Sebenarnya semua warga malaysia kena tipu dengan dasar kenaikan harga
minyak ni..baru2 ni kenaikan harga minyak sebanyak RM0.78.Tinggi
tuuuuu.Mengapa kita perlu menaikkan harga minyak setinggi tuuuuuuu....
Haaaaaa ini lah yang warga malaysia tak tahu.... Sebenarnya kita ni duduk
je Malaysia ...tapi minyak yang kita cari gali kat trengganu dan Srawak tu,
kita tak penah pakai pun...Minyak yang kita gali tu ialah minyak Gred
A...Diulangi Minyak Gred A.......semua minyak tersebut dijual
keseluruhannya keluar negara...jadi petronas telah beli pulak minyak gred
C...Diulang Gred C.....untuk digunakan dimalaysia dan diletak logo
Petronas.... dalam kajian oleh syarikat2 kereta yg bukan keta nasional,
bahawa minyak petronas ini adalah minyak paling kotor sekali...maklumlah
minyak gred
C.
Minyak yang paling bersih adalah minyak Caltex @ Mobil/Esso @ Shell.
Mengapa minyak tersebut lebih bersih??? Sebab minyak tersebut adalah dari
gred B...Inilah yg rakyat malaysia tak tahu...kenaikan harga minyak
disebabkan kenaikan harga minyak dunia yang dikawal oleh
US yg mana setong
hampir mencecah usd130.00..Semua orng tertanya-tanya mengapa kita negara
peneluar minyak kena mengikut harga minyak dunia
kan . Itu lah antara
sebab2
nye... Untuk pengetahuan anda semua...semasa kenaikan harga minyak dari RM 1.62
kepada RM1.92 anda pasti pernah menerima E-mail yang mengatakan
"isilah
minyak petronas ramai-ramai. Jika semua rakyat
malaysia isi minyak
petronas, harga minyak tidak akan naik"...Semua e-mail tersebut
adalah
mengarut.Anda semua kena tipu.....Minyak tetap naik jugak
kan ....
Sebenarnya yang untung paling besar adalah sebahagian orang2 besar kat
atas tu dan org2 yang bekerja dengan petronas...sebab bila reramai isi minyak
petronas, makin besar lah untung petronas...bila makin besar
untung...makin besar lah bonus yang orang2 petronas dapat...Tahun lepas sahaja bonus org2
petronas dapat antara 6-13 bulan bergantung pada perkhidmatan. ..Tapi yang
petronas istihar ialah 2 bulan bonus sahaja...Bonus yang selebihnya
diletakkan atas nama saguhati.... Dasyat betul diorg menipu
rakyat.mengambil untung dari hasil perut bumi yang ALLAH bagi tanpa
mengagaihkan sama rata kepada rakyat....
Cerita ini bukan rekaan tetapi cerita ini aku perolehi sendiri dari abg
ipar aku yg bekerja di KLCC. Dia yg menguruskan sendiri Jualan minyak Gred
A kita keluar dan membeli Minyak Gred C untuk di pakai di
malaysia ...masa
aku
dengar dia bercerita menyirap jugak darah aku bila dia cakap
"bonus
aku
tahun ni 9 bulan (masa tu tahun 2007)"dah la gaji dia rm 6+++...Siapa
yang
keja kerajaan tahun 2007 mana ada bonus....Pasal Peraduan Car
Craze......yang menang tu semua org yg senang2 dan ada contribute dgn
petronas...apa salahnya kalau petronas kurangkan harga minyak RM 0.20 keee
tapi takde pertandingan Car Craze...
Semua rakyat dapat rasa..ni tidak...dahla jual minyak gred C....Pas tu nak
tarik ramai orang isi minyak petronas dengan peraduan mcm tu...aku bukan
nak kondem petronas tetapi aku rasa terkilan ditipu buta2 dengan cara
demikian.Selama ni aku isi minyak petronas nak support produk
malaysia ...tetapi setelah aku tahu aku terus betukar ke minyak Caltex @
Mobil/Esso dan skang ni sudah 7 bulan aku tak isi minyak petronas. dan aku
dpat rasakan minyak
tersebut lagi menjimatkan. .
Terpulang pada anda untuk mengisi minyak yg anda suka kerana duit tersebut
adalah duit anda...

Tiada ulasan:

Perkhidmatan Kertas Kerja Pinjaman dan Percukaian